gloIN Nedir ?

Dünyadaki Yenilikler Ve Başarı Hikayeleri Hakkında Toplanmış Veya Üretilmiş Konuları Barındıran Bir Bilgi Bankasıdır.

28 Eylül 2011 Çarşamba

Şirketlerin Değerini Neler Belirler

Bir şirketin değeri , değer yaratım süreçlerinin sıraya dizilmesi olarak tanımlanabilir . Pazar koşullarına göre şirketin bütününün veya bir kısmının planlarında değişikliğe gidilmesi gerektiğinde yöneticilerin yeni şartlara göre organizasyonlarını yeniden değerlendirmesi gerekir .


Konuyu daha iyi anlamak için sports man firması örneğini değerlendirelim .
1925 yılında kurulan firma iş ayakkabıları üretiyordu .İkinci dünya savaşında askerler için ayakkabı konusunda büyük siparişler aldı . Sonrasında gezinti ayakkabıları pazarındaki fırsatların farkına vararak yürüyüş ayakkabıları hattını üretimine ekledi .

1960 ‘larda günlük giyilen erkek ayakkabılarını kendi mağazalarında satmaya başladı .

1970 ‘lerde erkek giyimindeki farklılaşmayı fark ederek iş ve iş dışı kullanılan giysilere ağırlık vermeye başladı .

Büyüme 90 ‘ ların ortalarında yavaşladı . Markaları büyük olsa da günlük erkek ayakkabısı ve giysisi pazarı doymaya başlamıştı .

Bu durumda firma diğer giysi çeşitlerine doğru genişlemeliydi .

Yeni mağazalar mevcut müşterilere çapraz satışı destekleyebilmek için eski mağazaların yanında açıldı . Avrupa ve Asya daki fabrikalardaki üretim , yeni ürün hatlarındaki hızlı büyümeye maliyetlerde de katkı yapıyordu .

Firma , otuz yıl içinde ürün çeşitlendirmesi programında şu stratejileri izlemişti .

Erkek ayakkabısı ve iş kıyafetleri yanına ,

Günlük kıyafet , spor giyim ürünlerini ilave etmişti .

Mevcut dörtyüz mağazasını bu konuda kullanmıştı .

Müşteri listelerinden yeni giysi çeşitlerinde yararlanmıştı .

Mal alımlarında diğer firmasının gücünü kullanarak rekabetçi olabilmişti .

Yönetim becerileri yeni ürün hatları ile paylaşılmıştı .

Yeni organizasyonundaki işlerini sıralandırma konusunda ise şunları yapmıştı .

İşteki her birim için kurumsal şirket stratejisi açıkça tanımlanmış , işbirliği ortamı oluşturulmuştur .

Birimler kurumsal stratejiyle birbirine bağlanmıştır .

Destek birimleriyle iş birimlerinin bağlantısı sağlanmıştır .

İş süreçlerinin yolunda gidip gitmediği konusunda yönetimsel ölçümlerin sürekliliği sağlanmıştır .

kaynak:hbs

19 Eylül 2011 Pazartesi

Girişimci Olmak Kolay mıdır

Girişimcilerin zor bir hayatı vardır . Bir çok başarısızlıklar içerir.

Başarı geldiği konusunda jeton düşene kadar çok sayıda eleştiriye ,pazar dışına itilme çabalarına maruz kalınır.

Eşinizde bu özelliğinizden memnun değildir.Arkadaşları arasında sizin antika bir tip olduğunuz düşünülür.

Pazara girme karmaşasında yeterli sermaye çoğu zaman bulunamaz.Önemli bir yenilik yaptıysanız ise paranın sizi takip edeceği açıktır.

Problemlerin çözümü genelde bir fikirle değil fikirler birleştirilerek o güne kadar görülmemiş çözümlere ulaşılmasıyla gelir.

Çözüm için doğru ekibin oluşturulması kritiktir . Anahtar nokta onların sizin istediğinizi söylemeleri değil ,düşündüklerini söylemeleridir.

Yeni fikirlerin korunması ve patentlenmesi önemlidir . Pazardaki hız girişimci için büyük bir avantajdır.Wal Martınsa patenti yoktur.Yalnız tedarikçileri başarılıdır ve değeri yaratırlar ve iyi bir uygulama gerçekleştirilir.

Danışmanlarla çalışılması önemlidir.Büyük bir projeniz varsa uzmanlarla konuyu görüşebilirsiniz.

kaynak:hbs

7 Eylül 2011 Çarşamba

Bir Ürünü Sattıktan Sonra Ne Yapmalı

Bir çok firma ürününü müşteriye satmak konusuna konsantre olur .

Müşterinin eline geçtikten sonrası ile ilgilenmez .

Oysa müşteri bağlılığını ortaya çıkaran , ihtiyacını karşılaması , eksiklerinin olması veya hayal kırıklığı yaratmasıdır .

Satış sonrasına verilen önem firmalara ürünün , sorunlarının giderilmesi , farklı ihtiyaçları fark ederek yeni ürünler geliştirilmesi şansını verirken , müşteriye verilen değerin hissettirilmesi , tekrar ve tekrar alışverişe neden olur . Örneğin bir restoran ‘ a yemeğe gittiğinizde gösterilen güler yüz olumlu bir etki sağlasa da , yemeklerden memnun kalınıp kalınmadığı , servisin tatmin edici olup olmadığı soruları genelde sorulmaz .

Müşterinin restoran tercihinde en önemli konular ise ödediği hesabın karşılığına uygun bir yemek ve hizmet kalitesidir .

Güler yüzlü çalışanları olsa da , yemekleri beğenilmeyen , kötü servisli bir restorana insanlar kolay kolay ikinci defa gitmeyi tercih etmez .

Restoran örneği , bir buzdolabı , salon takımı , şekerleme , elbise veya başka bir ürün aldığınızda da müşteri sadakati konusunda karşınıza çıkar .