gloIN Nedir ?
Dünyadaki Yenilikler Ve Başarı Hikayeleri Hakkında Toplanmış Veya Üretilmiş Konuları Barındıran Bir Bilgi Bankasıdır.
29 Haziran 2011 Çarşamba
Müşteriler Cüzdanlarını Ne Zaman Kapatır ?
Kriz dönemlerinde paniklemek kolaydır . Müşteriler cüzdanlarını kapatır ve satışlar düşmeye başlar . Böyle dönemlerde yöneticiler daha fazla hata yapmaya başlarlar .
Tekrarlanan İşten Çıkarmalar
Hiçkimse işten çıkarmanın kolay olduğu bir şirkette çalışmak istemez . En büyük zararsa moraller üzerinde oluşur . Tekrarlanan işten çıkarmalar gerçekleştiğinde çalışanlar bir sonraki adımda sıranın kendilerine geleceğini düşünür .
Bir şirket son yirmi yılda sürekli bir küçülme dalgası içindeydi . Çalışanlar arasında ise istifa oranı yüksekti .
Başka iş bulan çalışan istifa ediyordu . Hiç kimse belirsiz bir ortamda uzun süre çalışmak istemez .
Fiyatları Düşürmek
Fiyatları indirmek müşterilerle uzlaşmaktan farklı etkiler yapabilir .Uzun vadede müşteri gözünde ürünün değerini değiştirir .
Onun yerine müşterinin daha kolay ulaşmasını sağlamak , pazarlama çalışmaları , müşteriye katkısının vurgulanması daha anlamlı olabilir .
Doksanların sonunda bir ünlü bir gıda firması fiyatlarını düşürerek büyük marketlerde satışa başladı . Satışları arttı . Diğer bir çok markanın dörtte biri fiyata inmişti . Karlılığı ise ortadan kalkmıştı . Birkaç yıl sonra battı .
Çalışanlarla İletişimsizlik
Yöneticiler azıcık bir bilginin bile uzun yollar katettiğini çoğu zaman unuturlar .Çalışanların şirkette neler olduğunu anlamalarına izin verin . Aksi durumda dedikodular devreye girer .
Bir finansal hizmet şirketi eleman çıkartacaktı , fakat bunu önce çalışanlarına bildirmedi .Sonuçta insanlar bu durumu başkalarından öğrendi .Eğer haber kötüyse bir çok şirket bunu çalışanlarına bildirmek istemez . Bu klasik bir yanlıştır .
Kısa Dönemli Finansal Sorunlara Düşük Tolerans Gösterilmesi
Sıkıntı olmadan kazanç olmaz .Genelde Ar – Ge harcamaları kısılır .Geleceğe yatırım yaptıysanız , eninde sonunda finansal sonuçlar iyileşecektir .
İkibinbir durgunluğunda yıllardır büyüyen bir firma satışlarının düşmeye başladığını görünce çalışanlarının maaşlarını düşürüp , müşteri hizmetlerini daralttı . Bu durumsa müşterilerin hoşuna gitmedi çünkü şirket müşterilere önem verdiğinden dolayı ilgi görüyordu .
kaynak:btnet
20 Haziran 2011 Pazartesi
Durgunluk Dönemleri İş Fırsatı mıdır ?
Ekonomik kriz dönemleriyle yenilikler birbirlerine zıt kavramlarmış gibi görünse de gerçekte tam olarak birbirlerini bütünlerler .
İş modellerinde yeniliklerin başarılı olabilmesi oldukça zordur .
Şirket organizasyonunun bir çok bölümünü etkilerler , doğru organizasyonel yapı gerektirirler , yapılmasının acil olduğunu çağrıştırırlar .
Yukarıda belirtilen tüm şartların kriz dönemlerinde başarılı olabilmesi daha kolaydır .
Ekonomik olumsuzlukların ortaya çıktığı süreçlerde herkes hızla bir şeyler yapması gerektiği hissine kapılır .Şirketin ayakta kalmasının gündemde olduğu bir dönemde çalışanlar yeniliklere daha az direnç gösterir .
Şirketin geleceğine yönelik pozisyon almak için bu bir fırsattır .
Bu konuda yapılacaklar nelerdir ?
Yönetim kurulu yöneticilere iş modeli yeniliğinin araştırılması için talimat vermelidir .
Yaygın bir şekilde çalışanların yer aldığı disiplinli ekipler kurulmalıdır .
Çalışmada yalnızca yöneticiler değil herkes aktif olmalıdır .
Yenilik modeli müşterileri de kapsamalıdır .
Mevcut iş modelinden de bölümler alınabilir .
Proje ekiplerinin rahat çalışabilmesi için ferah çalışma alanları ve tahta , projeksiyon makinesi gibi gerekli ekipmanlar sağlanmalıdır .
kaynak:businessmodeldesign
6 Haziran 2011 Pazartesi
Restoranlardaki Yenilikler
Kaydol:
Kayıtlar (Atom)